Veni

"Azért vagyunk a világon, hogy valahol otthon legyünk benne" (Tamási Áron)

Alföldi Róbert

2005. október 21. 21:08 - veni75

Október 8-án mutatták be Alföldi Róbert rendezésében Schiller Stuart Mária című darabját a Pesti Színházban.

 

Alföldi Róbert

Október 8-án mutatták be Alföldi Róbert rendezésében Schiller Stuart Mária című darabját a Pesti Színházban.

 

"Számomra felfoghatatlan, érthetetlen és mélyen felkavaró konfliktusokat élek meg folyamatosan, amit nem értek és nem tudok földolgozni. Nem is akarom! Nem vagyok hajlandó elismerni problémának azt a fajta gondolkodásmódot, hogy ki kit, miért utál, miért tart alacsonyabb rendűnek, hazaárulónak vagy idegenlelkűnek. Irtják egymást az emberek. Akár szó szerint, a legkézzelfoghatóbb módon, akár pszichésen. Szerintem ez a darab nem szól másról. A hangzatos politikai eszmék mögött nagyon is piti emberi gyarlóságok húzódnak."
(részlet Alföldi Róbert nyilatkozatából)

 

 

 

 

 

 

 

 

 Önéletrajz
Alföldi Róbert

1967. november 22-én született Kalocsán.
A Magyarországon akkor egyedülálló színházi fakultációt működtető szentesi Horváth Mihály Gimnáziumban érettségizett 1986-ban.
Sikeres felvételi után 1991-ben kapott színész diplomát a budapesti Színház-és Filmművészeti Főiskolán. Tanárai Horvai István és Kapás Dezső, akik elismerten az ország legjobb színészpedagógusai. Negyedéves korában Népköztársaság Ösztöndíjas. 1991-ben eljátssza Raszkolnyikovot (Dosztojevszkij: Bűn és bűnhődés), amivel azonnal felhívja magára a figyelmet.
1992-ben az ország legnagyobb prózai társulata, a Vígszínház szerződteti. 1995-ben kezd el rendezni (Trisztán és Izolda - saját adaptáció) és már ezzel a munkájával nagy vihart kavar. Azóta folyamatosan rendez, különböző magyar színházakban.
Rendezései meghívást kapnak különböző nagy nemzetközi fesztiválokra (Szlovákia 1996, 1997, 1998, 1999 - Románia 1998, 2000 - Csehország 1998, 1999) és állandó résztvevője az Országos Színházi Találkozóknak.
2000. augusztusában megválik a Vígszínháztól és jelenleg szabadúszóként dolgozik.
15 évig folytatott klasszikus zongora tanulmányokat.
Rendszeresen rendez a Magyar Rádióban.
1998. januárjától a magyar RTL Klub országos televíziós kereskedelmi csatorna reggeli magazinjának, a Reggeli-nek, és Delelő-nek állandó műsorvezetője.
Havi rendszerességgel talkshow-t vezet Artishowka címmel, az Articsóka étterem színházában. Vendégei a magyar színház és filmművészet kiemelkedő személyiségei.
Az 1999-es Magyar Filmszemlére beválogatják egyik kolléganőjéről készített portréfilmjét.
1999 februárjában nyílik első önálló festménykiállítása.
Rendezői felkérést kapott a nyitrai Andre Bagar Színháztól és a new yorki New York Theatre Workshop-tól (USA), a porlandi Városi Színháztól (USA), valamint a prágai Zábrádli Színháztól.
2002. szeptemberében meghívják a Belgrádi BITEF-re a nyitrai Hamlet előadását.
2003. novemberében, a Mezzo komolyzenei csatorna több ízben sugározta Gounod Fausto c. operáját, mely elnyerte a hónap operája címet.
2003-tól új, önálló show-műsora indul a TV2-n, "Lesz ez még így se" címmel.
2003-2004 telén meghívják az USA-beli Portlandbe a "Velencei kalmár" rendezésére, melyet sikerrel játszik a portlandi Center Stage.
2004 nyarán a Szentendrei Teátrumban viszi színre Arbuzov Kései Találkozás című darabját, Törőcsik Marival és Garas Dezsővel a főszerepben.
A Szolnoki Szigligeti Színház Szobaszínházában sajátos vállalkozás eredményeként Pasolini Teoréma című filmjéből készült darabot állít színpadra.
2004 végén a Budapesti Operettszínházban rendezi meg a Sweet Charity című musicalt.
2005 őszén megrendezi Arthur Miller Az ügynök halála című darabját, és Csehov Három nővér című drámáját Budapesten.
2005-ben a Budapesti Bábszínházban rendezi a Sade Márki életéről és műveiről is szóló Sade Márki 120 napja című művet, melyben sajátosan keveredik a báb- és a színészijáték.
Eötvös Péter kortárs operáját viszi színpadra a Művészetek Palotájában. A balkon című operát maga a szerző vezényli az előadásokon.
Megrendezi Bartók Béla A kékszakállú herceg vára című operáját a 2005-ös Miskolci Operafesztivál alkalmából.
2005 nyarán a Szegedi Szabadtéri Színpadon megrendezi első operettjét, Kálmán Imre Csárdáskirálynő című művét.
A Magyar Televízió felkéri, hogy a Nagy Könyv című műsor keretében készítsen filmet A.A.Milne Micimackó című művéről. 

 

FŐBB SZEREPEK

FIGARO - Beaumarchais: Figaro házassága 1989
III.RICHÁRD - Shakespeare: III. Richárd 1989
MACBETH - Shakespeare: Macbeth 1990
RASZKOLNYIKOV - Dosztojevszkij: Bűn és bűnhődés 1990
CALIMACCO - Machiaveli: Mandragóra 1991
IVAN - Dosztojevszkij:Karamazov testvérek 1991, 1999
PUCK - Shakespeare: Szentivánéji álom 1991
AEMILIÉNUS - Dürrenmatt: A Nagy Romolusz 1992
ROMEO - Shakespeare: Romeo és Júlia 1992
ARMAND - Dumas : A kaméliás hölgy 1993
BELJÁJEV - Turgenyev: Egy hónap falun 1993
ALFRÉD - Ödön von Horváth: Mesél a bécsi erdő 1993
EDMUND - O'Neill: Utazás az éjszakában 1994
ECHART - Brecht: Baal + 1995
ANDREJ BOLKONSZKIJ - Tolsztoj: Háború és béke 1996
ARTÚR - Mrozek: Tangó 1997
HALE - Miller: A salemi boszorkányok 1998
OSCAR WILDE - Kaufmann: A nagy szemérmetlenség 1998
HAPP LOMAN - Arthur Miller: Az ügynök halála 2000
ORIN - Oneill: Amerikai Elektra 2000
AMADEUS - Peter Shaffer: Amedeus 2000
LUCIFER - Madách Imre: Az Ember Tragédiája 2002
ROBBIE - Mark Ravenhill: Shopping and Fucking 2003
SATURNINUS császár - Shakespeare: Titus Andronicus 2003
ERNST LUDWIG - Cander-Ebb: Kabaré 2003
CASANOVA - Ács János: Casanova Nuova 2004
JAGO - Shakespeare: Othello 2005


FILM

SÍREMLÉK (tv) 1990
AZ ÖREG GAVALLLÉR (tv) 1990
SALAMON (tv) 1996
ERÓZIÓ 1991
BUKFENC 1992
PRINZENBAD (német) 1993
VADKÖRTÉK (tv) 2002

FILM (saját rendezés)

"...Ilyen vagyok, ilyen..." Portréfilm Szegedi Erikáról 1998 Duna Televízió
MICIMACKÓ / Nagy Könyv / 2005

RENDEZÉSEK

ALFÖLDI - VAS - ILLÉS: Trisztán és Izolda (Vígszínház - Stúdió)
NORMAN: Jóéjszakát, Mama! (Budapesti Kamaraszínház)
MARTIN SHERMAN: Hajlam (Budapesti Kamaraszínház)
ANOUILH: Colombe (Pesti Színház)
CSEHOV: Sirály/Madárkák (Budapesti Kamaraszínház)
ALFÖLDI: A Phaedra - story (Pesti Színház)
SHAKESPEARE: A velencei kalmár (Budapesti Kamaraszínház)
SCHILLER: Haramiák (Budapesti Kamaraszínház)
SHAKESPEARE: A vihar (Vígszínház)
BEUMARCHAIS: Figaró házassága (Budapesti Kamaraszínház)
SHAKESPEARE: Hamlet (Nyitra, Szlovákia)
SHAKESPEARE: Makrancos Kata (Gyulai Várszínház)
SHAKESPEARE: Macbeth (Budapesti Kamaraszínház)
SHAKESPEARE: Szentivánéji álom (Szegedi Nemzeti Színház)
SCHILLER: Az Orleans-i szűz (Hevesi Színház, ZEG)
RAVENHILL: Shopping and Fucking (Thália Színház)
KANDER-EBB: Kabaré (Budapesti Operettszínház)
GOUNOD: Faust (Opera) (Szegedi Nemzeti Színház)
ARBUZOV: Kései Találkozás (Szentendrei Teátrum)
PASOLINI-VÖRÖS: Holnap érlezem (Teoréma) (Szolnoki Szigligeti Színház)
SIMON-COLEMAN-FIELDS: Sweet Charity (Budapesti Operettszínház)
SHAKESPEARE: A velencei kalmár (Portland, Oregon, USA)
VERDI: Attila (Debrecen - Margitsziget)
ARTHUR MILLER: Az ügynök halála (Thália Színház, Budapest)
CSEHOV: Három nővér (Új Színház - Budapest)
VÖRÖS RÓBERT: Sade Márki 120 napja (Budapest Bábszínház)
EÖTVÖS PÉTER: A balkon (Művészetek Palotája)
BARTÓK BÉLA: A kékszakállú herceg vára (Miskolci Operafesztivál)
KÁLMÁN IMRE: Csárdáskirálynő (Szegedi Szabadtéri Színpad)
FRIEDRICH SCHILLER: Stuart Mária (Pesti Színház, Budapest)


DÍJAK

Latinovits Zoltán Díj 1991
Jászai Mari Díj 1996
Pro Future Díj 1996
Hegedűs Gyula Díj 1996
Rádió Színészi Díja 1997
A Fővárosi Önkormányzat Legjobb Rendezés
Díja és a Kritikusok Díja a Velencei kalmárért 1998
Rádió Rendezői Díj 1998, 1999.
Ajtay Andor Díj 1999
Ruttkai Éva Díj 1999
Piatra Nematz, Nemzetközi Színházi
Fesztivál, megosztott Fődíj 2000
Déri díj 2001
Pesti Est (Csiga) Közönségdíj 2001
Beau Monde Ezüst Tükör-díj 2002
Súgó Csiga díj 2005


ÖNÁLLÓ KIÁLLÍTÁSOK

ARTCAFE Budapest 1999
TERRA GALÉRIA Budapest 2000
FONYÓD - GIMNÁZIUM 2000
ATRYUM HYATT GALÉRIA - Budapest 2000
PARIZS Magy'art 2001
ATRYUM HYATT GALÉRIA - Budapest 2001
ATRYUM HYATT GALÉRIA - Budapest 2002
MŰVÉSZETMALOM - Szentendre (Hatok) 2002
Schmidt Galéria 2002
Párizs , Café Les Deux Magots 2002
Lámpás Étterem, Zsámbék 2003
Galamb Galéria, Budapest 2003
ATRYUM HYATT GALÉRIA - Budapest 2003
Szalóky Galária - Bank Center 2003
Karinthy Szalon 2004

 

 

ÁCS JÁNOS: CASANOVA NUOVA

 

 

Híres ember kedvence

Alföldi Róbert

Úgy tudom, gyerekkorában vidéken élt. Ott biztosan testközeli kapcsolatban élhetett az állatokkal. Milyen élményeket szerzett róluk abban az időben?

A világ legtermészetesebb módján éltem együtt az állatokkal. Néha voltak nálunk jószágok, amelyeket a nagyszüleim gondoztak, néha nem. De kutyánk mindig volt. Az én dadám is egy kutya volt, a Blöki, egy keverék tacskó, akire nyugodtan ott lehetett hagyni a járókában. Vele nőttem fel.

Most már Budapesten él, szerteágazó a művészi tevékenysége, ami sok időt igényel, mégis tud időt szakítani az állatokra is. Milyen állatai vannak?

Három, lassacskán nagyon öreg állatom van. Dorka, aki egy beteges, diszpláziás bobtail, Sára, a talált erdélyi kopó és Luca, a város legkövérebb házi macskája. Túl sokat nem vagyok velük, de soha nincsenek egyedül,;nagyon sokat áldozok arra, hogy nekik mindig nagyon jó, a lehető legjobb legyen. És mivel már idős hölgyek, 12-13 évesek, a lehető legtöbb időt töltöm velük. Családtagoknak számítanak.

Cicája és a két hím kutya hogyan jönnek ki egymással?

Mivel együtt nőttek fel, és a macskám abban a hitben él, hogy ő kutya, semmi bajuk nincs egymással.


Kutyái nagytestűek, biztosan nagy a mozgásigényük. Kert hiányában hogyan tudja ezt nap mint nap kielégíteni?

Napi 4-5 alkalommal sétáltatom őket. Valamint az egészséges kutyámat, ahova csak lehet, magammal viszem. Már több próbaidőszakot végigcsinált velem. Minden megoldható, de nagyon nagy odafigyelést és hatalmas felelősséget jelent.


Rendezői munkája sokszor vidékre szólíthatja. Hogyan gondoskodik akkor kedvenceiről?

Ilyen esetekben valaki a családból vagy az a fantasztikus segítségem, aki évek óta rendben tartja a háztartást vigyáz rájuk.


Köztudott, hogy fest is, főleg portrékat. Előfordult már, hogy kedvenceit vagy más állatokat választott témának?

Sokszor. Ha nem is ők, de kutyák és macskák szép számmal akadnak a képeimen.


Nagy állatbarátként Ön is biztosan egyetért azzal, hogy az állatgondozás jótékony lelki hatással van ránk, emberekre. Van esetleg olyan személyes élménye, amely megerősíti ezt?

Az egész életem. Kedvenceim soha nem hagyják, hogy bármilyen feszültséget magamban tartsak. Addig ugrálnak, marháskodnak, amíg mindent feledve csak nevetek velük fetrengve a szőnyegen, és végül minden feszültség kimegy belőlem. Mindig velem vannak és mindig szeretnek.


Egy riportban már említette, hogy cicáját ivartalaníttatta. Mi a véleménye erről az eljárásról az állatgondozásban?

Ez nem az állatgondozás része volt. Baleset érte őt, amikor először tüzelt, ezért nagyon felborult a hormonháztartása, így az egészsége megőrzése miatt kellett ivartalanítani. De még mindig jobb módszernek és egyben megelőzésnek tartom, mint kóbor állatok ezreinek ketrecbe zárását vagy adott esetben elaltatását.


Mint állatszerető közismert személyiség, mit gondol, hol lehetne segíteni, javítani a házikedvencek felelősségteljes gondozásában?

Úgy, hogy csak az vegyen magához állatot, aki el tudja vállalni, hogy lett egy új "gyereke", amelyik viszont sosem válik felnőtté és mindig gyerek marad. És csak akkor él, ha odafigyel rá.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://shilouette.blog.hu/api/trackback/id/tr595856550

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása