Napjainkban az Országház szárnyainak két szélső traktusa
kiemelkedő közjogi méltóságaink rezidenciái: az északi a miniszterelnök, a déli
pedig a köztársasági elnök munkahelye. Az elnöki irodából két nevezetes terem is
nyilik. Az egyikben a két világháború között a magyar kormányzók apoteózisát
festette meg Udvary Géza és Diósy Antal. Előbbi a hosszanti falfelületen a déli
harangszót hallgató Hunyadi János diadalát ábrázolta - innen származik egyébként
a Nándorfehéruári terem elnevezés. Ugyanő festette az északi falon Kossuth Lajos
kormányzói apoteózisát (Petőfivel, Bemmel, Damjanich csal), míg az ablakok közt
- Diósy Antal ecsetje nyomán - éppen Szilágyi Mihály kiáltja ki magyar királlyá
az ifjú Hunyadi Mátyást. A negyedik fal képe eredetileg Horthy Miklóst
dicsőítette, de ezt a háború után eltávolították és Patay Lászlónak II. Rákóczi
Ferenc és Esze Tamás találkozását bemutató festménye került a helyére. Az elnöki
irodából nyíló Munkácsy-terem a Parlament legjelentősebb műtárgyának otthona.

A Párizsban élő mester "Honfoglalás" című alkotása eredetileg a képviselőházi ülésterembe készült, de nem csupán az akusztikai okokból megemelt elnöki emelvény miatt nem került oda. Számos honatya kifogásolta ugyanis, hogy Munkácsy Mihály győzedelmes alávetés helyett békés üdvözlésként ábrázolta a honfoglalók és a vízzel, földdel megjelenő őslakosság (a nemzetiségek!) első találkozását. Csak a húszas években került végül a kép mai helyére.