Veni

"Azért vagyunk a világon, hogy valahol otthon legyünk benne" (Tamási Áron)

Repülők, pilóták, utasok - még mindig :)

2008. október 25. 23:10 - veni75

Innen

von kissamacs @ 2008-09-30 - 15:04:58

"Ha addig le nem lőnek, három óra múlva megérkezünk"

A pilóta Teletubbies-rajongó, eltéved a kifutópályán vagy csak tartalék: a repülőkön sok olyasmi történik, amiről a legénységnek az utasok előtt inkább hallgatnia kellene - de mégsem tette. Válogatás a pilótafülkéből elhangzott hajmeresztő közleményekből.

Amikor a pilótának és a legénységnek közlendője van, gyakran erős viccek - néha pedig csekély tapintat kíséretében mondja el az utasoknak. A SPIEGEL ONLINE összegyűjtötte a gépek fedélzetén elhangzott legfurcsább közleményeket, amelyeket az olvasók küldtek be, akiknek ezektől a szavaktól (félelmükben) gyöngyözött a homlokuk - vagy épp felszabadult mosoly terült el az arcukon. Íme a legjava:

Segítség, megőrült a legénység!

A görögországi Kos szigetére tartva a pilóta ezt mondta be: "Kérjük, hogy Tinki Vinki és Lala jöjjön a pilótafülkébe!" A földetérés után pedig ezt: "Captain Future és csapata kellemes nyaralást kíván!"

Florian Stein

Egy Miami - Birmingham, Alabama járat indulása előtt hangzott el a kapitánytól: "Ladies and Gentlemen, my name is Batman and next to me is sitting my Co-Pilot Robin, welcome on our flight to Gotham City." ("Hölgyeim és uraim, a nevem Batman, mellettem a másodpilóta Robin, üdvözöljük Önöket Gotham Citybe tartó járatunkon.") A háttérben a másodpilóta közben a Szupercsapat zenéjét fütyülte. Abban a pillanatban arra gondoltam, hogy kiszállok.

Daniel Michalczyk, Oslo

A Lufthansa egy Köln-München járatának indulása előtt jó darabig ide-oda furikáztunk, forogtunk és gurultunk összevissza. Rövid időre bekapcsolódott a hangszóró, de csak nevetgélés hallatszott. Valamikor később bemondta a kapitány, aki alig tudta visszafojtani a nevetését: "Hölgyeim és uraim, e-l-t-é-v-e-d-t-ü-n-k."

Joachim Münstermann, Köln

Amikor a British Airways Hamburg-London járatán már úgy 10 perce a levegőben voltunk, az egyik utaskísérő az egyik ablakhoz rontott és fölkiáltott: "Istenem, a szárny!". Mindenki kiáltozott és rémülten nézett a tökéletes állapotú szárnyra, mire az utaskísérő így szólt a mikrofonba: "Mindig is ki akartam próbálni. Elnézésüket kérem. Hamarosan megkezdjük az italok felszolgálását."

Felix Schulz

A Lufthansa Hamburg-Oslo járata nagyon keményen ért földet. Hamarosan jött a pilóta izgatott közleménye: "A teringettét, tyűha!!!"

Daniel Michalczyk, Oslo

A Miami-San José (Costa Rica) járat pilótája mondta az induláskor: "A karibi térségben uralkodó rossz idő miatt a repülés kicsit rázós lehet. Ma reggel azt mondta a feleségem, inkább el se induljak!"

J. Klahre

"A kapitány rosszul lett ..."

A müncheni reptéren még három gép várt előttünk besorolva a felszállásra. Meg kellett várni, hogy elvonuljon az időjárási front. Amikor az égbolt újra kiderült, elsőként az Alitalia gépe szállt föl. Pár perccel később jelentkezett a mi pilótánk: "Tulajdonképpen a legelöl álló Lufthansa géppel a kollégának kellett volna elsőként fölszállnia. De előre engedtük az Alitalia gépét, hogy megnézzük, sikerül-e nekik és a rossz idő tényleg elvonult-e. De jónak tűnik, mert már 10 perce a levegőben vannak."

Gordon Alter, Erlangen

Egy Lyon-Köln járaton a kis légcsavaros gépünknek turbulenciákkal kellett megküzdenie. Előbb heves rázkódás. Majd hirtelen egy hatalmas magasságvesztés. Majd végre tájékoztatás a pilótafülkéből: "Elnézést a megkésett tájékoztatásért. Itt a másodpilóta beszél. A kapitány rosszul lett, így nem tudta Önöket tájékoztatni. Én pedig a repüléssel voltam elfoglalva." Majd így folytatta: "A süllyedés pontosan 250 méteres volt. Számomra is ez volt az első alkalom. Majd vitorlázom tovább."

Robert J. Bielesch, Köln

Pár éve az LTU járatán Mombasa felé hirtelen hatalmasat rázkódott a gép. Közlemény a pilótafülkéből: Hölgyeim és uraim. Ahogyan észrevették, éppen áthaladtunk az Egyenlítőn." Egy hölgy, aki jobban megütötte magát: "Mindig így szokott lenni?"

Herbert Mai

Pár éve Hagforsból Stockholmba repültem. Hóvihar volt és a kicsi Piper Beechcraft gépet jégteleníteni kellett. A művelet ellenőrzése után a pilóta a gépbe lépve hangosan üdvözölte az utasokat a következő barátságos szavakkal: "Welcome to the rollercoaster" ("Üdvözöljük Önöket a hullámvasúton!"). Olyan is volt azután a repülés.

Martin Wächtler

"Az ülésem a gyorsításkor hátracsúszott"

2007-ben Amszterdamból repültem Münchenbe. Az ottani reptérnek öt kifutópályája van, a mi gépünk a termináltól legtávolabbit kapta. Nagyjából 20 perc alatt gurultunk el a felszállás helyéig. A pilóta szárazon ennyit jegyzett meg: "Az út hátralévő részét most már repülve tesszük meg."

Gerhard Greif

Egy Bréma-Frankfurt járat indulásakor a gép az első 200 métert kígyóvonalban tette meg, majd megállt. Utána a gép újra kikanyarodott a gurulóútra és ismét elfoglalta a rajthelyét. A pilóta közleménye: "Tisztelt utasaink, az ülésem nem volt rögzítve és a gyorsításkor hátracsúszott. Most már rendesen beállítottam, indulhatunk."

Jörg Hertel

A müncheni leszállás után a hamburgi gép még mindig kinn áll a pályán. Bejelentkezik a pilóta és ezt mondja: "Hölgyeim és uraim, elnézésüket kell kérnem a csúszás miatt, de 25 év óta először esik az eső Münchenben, ami a földi személyzetnek szinte megoldhatatlan problémákat okoz."

Fabian Königer, Hamburg

Az Air Berlin gépünk Palma de Mallorca-i leszállását követően a gép a várakozóhelyén maradt és nem történt semmi. Ekkor a pilóta a következőket jelentette be: "Hát igen, kedves utasok, mint minden nap, ma is megint teljesen váratlanul szálltunk le Palmán, úgyhogy ilyen gyorsan lépcsőt se tudnak nekünk keríteni. A kiszállással tehát még egy kicsit várniuk kell."

Kristina Nissen

A Cirill orkán estéjén az Air Berlin járatával repültem Köln/Bonnba. A leszálláskor a gép keményen ért földet. Amikor leparkoltunk, először semmi nem történt. Majd jelentkezett az utaskísérő: "Kedves utasaink, a toronyban a jelek szerint nem hitték el, hogy tényleg le merünk szállni. Pár perc türelmüket kérjük a kiszállásig, most szerveznek nekünk lépcsőt és buszokat."

Christian Deußen, Düsseldorf

Lipcse - Köln/Bonn járat, viszonylag kis gép és kizárólag nagyon komoly és összpontosító üzletemberek a fedélzeten. A landolás után a másodpilóta közleménye: "Mivel a pilótáink sokkal jobban repülnek mint vezetnek, kérjük Önöket, hogy maradjanak becsatolva, míg a gép el nem éri a parkolóhelyét." Ezen még a leghumortalanabb üzletembereknek is hangosan kellett nevetniük.

Gunter Amonn, Bonn

Tíz évvel ezelőtt Dallasból Memphisbe akartam repülni. Viszont Dallasban a tájékoztató táblán az állt, hogy a járatomat törölték. Megkérdeztem a földi személyzetet, hogy mi lehet az oka. Hogy esetleg nincs ott a gép? A válasz megsemmisítő volt: "Nem. A beosztott pilóta lezuhant a magángépével."

Carolin Reese, Berlin

"No ez most igazi férfimunka volt"

A Cirill orkán alatt egy nagyon viharos hamburgi leszállás után - három kísérletből sikerült egyáltalán leszállni - bejelentkezett a pilóta és azt mondta: "Hölgyeim és uraim, ez most igazi férfimunka volt!"

Thomas Dorn

Egy Hamburgból Nürnbergbe tartó légcsavaros gépen az elemek játékszerévé váltunk. Én közvetlenül egy idősebb hölgy mögött ültem, aki nem hagyta, hogy akár az időjárás, akár a rázkódás elrontsa a jókedvét. Szakadt az eső és a heves szélben inkább keresztben mint egyenesen tudtunk csak repülni. A pilóta valahogyan mégis letette a gépet Nürnbergben, még ha keményen is. Kiszálláskor minden utastól elköszönt. Az idősebb hölgy vállon veregette a pilótát és azt mondta: "Fiatalember, lelőttek minket, vagy manapság így szoktak leszállni?" Aztán elnevette magát és ennyit mondott az elképedt pilótának: "Azért jól csinálta!"

Ingo Horn, Köln

A nagyon kemény római landolás után a vidám közlemény a pilótafülkéből: "Hölgyeim és uraim. Ez nem én voltam, hanem az elsőtiszt."

C. Zimmermann

Mallorcán leszálláskor sötét éjszaka és teljes ködben repültünk, amikor a gép döccent egyet. Majd' minden utas elkezdett tapsolni, mert azt hitték, leszálltunk. De aztán jött a kapitány közleménye: "Köszönöm a tapsot. De viszonylag normális dolog, hogy a leszállás előtt azért kiengedjük a futóműveket."

Dirk Jung, Berlin

Egy hóviharos München-Hamburg repülés után már épp földet értünk Hamburgban, amikor a pilóta hirtelen keményen átstartolt. Sokáig néma csönd volt, csak egy az Elba fölötti forduló után adott magyarázatot a legénység: "A légiirányító és a kapitány nem értett egyet benne, hogy elég hosszú-e a leszállópálya. A kapitány úgy döntött, nem próbálja ki."

Christian Sue, Lübeck

A német BA Düsseldorf-München járatán a személyzet a biztonsági felszerelést mutatta be. A légiutas-kísérő kölni tájszólásban vezette be: "Wir machen Ihnen jetz dat Sischerheitsballett." (Most pedig jön a biztonsági mutatvány) Majd kicsit irodalmibb nyelven folytatta: "Ajánljuk, hogy figyeljenek ide, mert mi tudjuk, hogyan juthatunk ki innen!"

Ulrich Zillmann, Düsseldorf

A Lufthansa egy Stuttgart-Hamburg járatán az utaskísérő egy teljesen kifordított biztonsági tájékoztatót tartott. A legszebb rész ez volt: "Hirtelen nyomáscsökkenéskor pontosan egy darab oxigénmaszk esik ki Önök fölött a plafonból. Azoknak az anyáknak tehát, akik egynél több gyerekkel utaznak, dönteniük kell, melyik gyereküket szeretik jobban."

Felix B., Hamburg

A repülés előtti biztonsági tájékoztató alkalmával ezt mondta az utaskísérő: "A WC-kben is két oxigénmaszk esik le, ami viszont nem jelenti azt, hogy szabadna kettesével WC-re menni."

Frank Ahland

Felszállás előtti biztonsági tájékoztató: "Hirtelen nyomáscsökkenéskor húzzák magukhoz az oxigénmaszkokat és legyenek optimisták!"

Dirk Jung, Berlin

"Ez Montreal, nem Bagdad"

Magam is pilóta voltam és üzletembereket fuvaroztam egy Piper Navajoval. Ezeknek a gépeknek nincs zárt pilótafülkéjük, így az utasokhoz is minden eljut, ami elöl történik. Az első Öböl-háború idején nem sokkal a Montreal - St. Hubert-i leszállás előtt voltunk. Közeledve átrepültünk a hadseregben szolgálók családi lakóövezetén. Pár gyerek nyilván találhatott egy katonai jelzőrakétát, amit a sötétben kilőttek. Csak pár méterre húzott el mellettünk. Míg az utasaim a pániktól kiáltoztak, a másodpilótám teljes nyugalommal kérdezte a toronytól: "You sure Sir, this is St. Hubert and not Bagdad?" ("Biztos benne, hogy ez a St. Hubert és nem pedig Bagdad?")

Raimund Wild

Miután a Lufthansa egyik München-Berlin járatával elértük a repülési magasságot, megszólalt a kapitány: "Tisztelt hölgyeim és uraim, ahogyan látják, a ma esti berlini járaton nincsenek túl sokan. Így szabadon kereshetnek maguknak helyet. Kérjük Önöket, hogy az ablakokhoz üljenek, hogy a konkurrencia azt gondolja, tele vagyunk."

Claus-Henning Cappell, Heidelberg

Az El Al Frankfurt-Tel Aviv járatán a pilóta a következőt jelentette be: "Ha nem jön közbe semmi és nem lőnek le bennünket, jó három óra múlva Tel Avivban vagyunk. Ott az idő ugyanolyan rossz mint itt."

Christian Wolf, Hamburg

A kapitány közleménye nemsokkal azután, hogy a Northwest Airlines csődöt jelentett: "Hölgyeim és uraim, Önök választanak, hogy melyik csődbe ment légitársasággal akarnak repülni. Köszönjük, hogy minket választottak."

Sören Papsdorf

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://shilouette.blog.hu/api/trackback/id/tr135856968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása