Szerző: Dr. Zakir Naik
Fordító: Abdulrahman Daróczi Viktor
Forrás: Proving the existence of Allah to an atheist
Gratuláció az ateistának
Alapesetben, amikor egy
ateistával találkozok, az első dolog, amit tenni szeretnék, hogy
gratuláljak neki, mondván: „Engedd meg, hogy gratuláljak neked!”, mivel
a legtöbb ember, aki hisz Istenben, vakon hisz – az illető keresztény,
mert az apja is keresztény; hindu, mert az apja is hindu; az emberek
nagy része a világban vakon követi az apáik vallását. Egy ateista
másrészről, még ha vallásos családba tartozik is, az intellektusát
használja Isten létének tagadására; bármilyen elképzelést, vagy
tulajdonságot tanult is Istenről a vallásában, nem tűnik logikusnak a
számára.
Muszlim testvéreim nekem
szögezhetik a kérdést, hogy „Zakir, miért gratulálsz egy ateistának?”
Az ok, amiért gratulálok egy hitetlennek az, hogy ő egyetért a Seháda,
azaz iszlám tanúságtétel első részével, hogy „Le iláha” - ami azt
jelenti, hogy „nincs isten”. Így az én munkám fele már el is van
végezve; már csak az a része maradt hátra, hogy „ill Allah”, vagyis
„KIVÉVE ALLAHOT”, amit én fogok megtenni insáAllah. Míg mások
esetében (akik nem ateisták) először el kell távolítanom agyukból az
Istenről alkotott hibás elképzelést, amit valószínűleg vallanak, majd
azután az igaz Istenről alkotott helyes elképzelést ültetni a helyébe.
A logikai Isten fogalom
Az első kérdésem, amit az
ateistának fel fogok tenni az lesz, hogy „Mi Isten meghatározása?”
Mivel ha valaki azt mondja, hogy nincs Isten, tudnia kell, hogy mi az
Isten szó jelentése. Ha egy könyvet tartok a kezemben, és azt mondom
rá: „ez egy toll”, a szemben álló ember ahhoz, hogy azt mondhassa, hogy
„ez nem toll”, tudnia kell, hogy mi a toll meghatározása, még akkor is
ha nem tudja, vagy nem képes felismerni, vagy azonosítani azt a
tárgyat, amit a kezemben tartok. Ahhoz, hogy azt mondhassa, hogy ez nem
toll, legalább annyit kell tudnia, hogy mit jelent a toll szó.
Hasonlóképpen ahhoz, hogy egy ateista azt mondhassa, hogy „nincs
isten”, legalább tisztában kell lennie azzal, hogy mi az Istenről
alkotott elképzelés. Az ő Istenről alkotott elképzelése feltehetőleg
abból a környezetből fog származni, amelyben él. Az az isten, amit oly
sok ember imád, emberi tulajdonságokkal rendelkezik – ennélfogva ő nem
hisz olyan istenben. Ehhez hasonlóan egy muszlim sem hisz, és nem is
hihet ilyen hamis istenekben.
Ha egy nem muszlim azt
hiszi, hogy az Iszlám egy kegyetlen vallás, aminek van némi köze a
terrorizmushoz; olyan vallás, ami nem ad jogokat a nőknek; egy vallás,
ami ellentmond a tudománynak, az ő korlátozott felfogásában e nem
muszlim helyesen cselekszik, hogy visszautasítja az ilyen Iszlámot. A
gond az, hogy rossz képpel rendelkezik az Iszlámot illetően. Még én
magam is visszautasítom ezt a hamis képet az Iszlámról, ugyanakkor mint
muszlimnak kötelességemmé válik, hogy bemutassam az Iszlám helyes képét
ennek a nem muszlimnak, vagyis hogy az Iszlám könyörületes vallás,
egyenlő jogokat ad a nőknek, nem összeegyeztethetetlen a logikával,
ésszerűséggel, vagy a tudománnyal; amennyiben a helyes tényeket mutatom
be az Iszlámról, az a nem muszlim insáAllah lehet, hogy elfogadja az Iszlámot.
Ugyanígy, az ateista
visszautasítja a hamis isteneket, és minden muszlim kötelessége, hogy
bemutassa az Istenről alkotott helyes elképzelést, amit ő insáAllah nem fog visszautasítani.
(Hivatkozhatsz az Istenről alkotott elképzelés az Iszlámban c. cikkemre a részleteket illetően)
/Honlapunkon szintén rengeteg anyag megtalálható erről. A fordító./
A Korán és a modern tudomány
Azok a
módszerek, amelyek az Istenről alkotott elképzelés az Iszlámban c.
írásom nyújtotta anyag használatával bizonyítja Isten létezését, egy
ateistát talán meggyőz, de nem az összeset.
Sok ateista tudományos
bizonyítékot követel Isten létezésére. Egyetértek azzal, hogy ma a
tudomány és technika korában élünk. Használjuk hát a tudományos
ismeretünket, hogy két legyet üssünk egy csapásra, vagyis, hogy
bizonyítsuk Isten létezését, és vele párhuzamosan bizonyítsuk, hogy a
Korán Isten kinyilatkoztatása.
Ha egy új tárgyat, vagy
gépet, amelyet a világon még soha senki nem látott, vagy hallott róla,
megmutatnak egy ateistának, vagy bármely embernek, majd megkérdezik:
„Ki az első aki képes lehet eme ismeretlen tárgy működésének
részleteiről beszámolni?” Rövid gondolkozás után azt felelné: „Annak a
tárgynak a létrehozója.” Valaki azt mondaná „készítője”, míg mások azt
mondanák „gyártója”. Bármily választ is ad az illető, tartsd észben, a
válasz mindig vagy a létrehozó, a készítő vagy a gyártó lesz, vagy
valami aminek ugyanaz a jelentése, tehát valaki, aki elkészítette, vagy
létrehozta. Ne viaskodjunk a szavakkal, bármilyen választ is ad, a
jelentése ugyanaz lesz, úgyhogy fogadjuk el.
Tudományos tények, amelyek
említésre kerültek a Koránban: ennek részleteiért lásd a következő
könyvem: „A Korán és a modern tudomány – kompatibilis vagy sem?”
/Vagy a honlapunkon található Iszlám kalauz c. könyvünket. A fordító./
A valószínűség elve
A matematikában van egy
elmélet, amit a „valószínűség elveként” ismerhetünk. Ha van két
lehetőséged, amelyek közül az egyik jó, a másik rossz, annak esélye,
hogy a jót választod, fél, vagyis az egyik a kettő közül jó lesz. 50%
esélyed van rá, hogy helyes lesz. Hasonlóképpen, ha feldobsz egy érmét,
annak esélye, hogy helyesen tippelsz, 50% (kettőből egy), azaz fél. Ha
még egyszer feldobod az érmét, annak esélye, hogy második alkalommal
helyesen tippelsz, újból 50%, vagyis fél. Ám annak esélye, hogy mindkét
alkalommal helyesen tippelsz, az fél szorozva féllel (½ * ½), ami
egyenlő 1/4-del, tehát az 50%-nak az 50%-a, ami egyenlő 25%-kal. Ha
harmadszor is feldobod az érmét, annak esélye, hogy mindhárom
alkalommal helyesen tippelsz az ½ * ½ * ½, ami nem más, mint 1/8, vagy
az 50% 50%-ának az 50%-a, azaz 12 ½ %.
A kockának hat oldala van.
Ha kockát vetsz és 1 és 6 között egy számra tippelsz, annak esélye,
hogy helyesen tippelsz, 1/6. Ha másodszor is eldobod a kockát, annak
esélye, hogy mindkét dobásban helyesen tippelsz, 1/6 * 1/6, ami egyenlő
1/36-dal. Ha harmadszor is eldobod a kockát, annak esélye, hogy
mindhárom tipped helyes lesz, 1/6 * 1/6 * 1/6, ami nem más, mint 1/216,
ami kevesebb, mint 0,5%.
Most alkalmazzuk a
valószínűség elvét a Koránra, és tegyük fel, hogy minden információ,
ami említésre került a Koránban, és ami abban az időben ismeretlen
volt, csupán találgatás eredménye. Lássuk mi annak a valószínűsége,
hogy párhuzamosan minden tipp korrekt.
Abban az időben, amikor a
Korán ki lett nyilatkoztatva, az emberek úgy hitték, hogy a Föld lapos.
Számos más lehetőség is létezik a Föld alakjára nézve. Lehetne
háromszög alakú, négyszög alakú, ötszög, hatszög, hétszög, nyolcszög,
gömb, stb. Tegyük fel, hogy van körülbelül 30 különböző lehetőség a
Föld alakjára nézve. A Korán helyesen állapítja meg, hogy a Föld
gömbölyű. Amennyiben ez csupán tipp volt, annak esélye, hogy a tipp
helyes legyen: 1/30.
A Hold fénye lehet saját,
vagy visszavert fény. A Korán helyesen azt állítja, hogy visszavert
fény. Ha ez csupán tipp, akkor annak esélye, hogy a tipp beváljon: ½,
és annak az esélye, hogy mindkét tipp helyes, vagyis hogy a Föld
gömbölyű, és hogy a Hold fénye visszavert fény, 1/30 * ½ = 1/60.
Továbbá a Korán azt is
említi, hogy minden élőlény vízből lett teremtve. Minden élőlény
lehetne akár fából, kőből, rézből, alumíniumból, acélból, ezüstből,
aranyból, oxigénből, nitrogénből, hidrogénből, olajból, cementből,
betonból, stb. is. A lehetőségek száma mondjuk úgy 10000. A Korán
helyesen kijelenti, hogy minden vízből van. Ha ez egy tipp, annak
esélye, hogy helytálló: 1/10000, annak valószínűsége pedig, hogy
mindhárom tipp helyes, tehát hogy a Föld gömbölyű, a Hold fénye
visszavert fény, és hogy minden vízből lett teremtve: 1/30 * ½ *
1/10000 = 1/60000, ami körülbelül 0,0017%.
A Korán több száz dologról
beszél, amelyet az emberek nem ismertek a kinyilatkoztatásának idején.
Már csak három esetén is az eredmény 0,0017%. Az olvasóra hagyom annak
kiszámítását, ha ismeretlen tények százai csupán tippelés eredménye
voltak, mi a valószínűsége annak, hogy egymással párhuzamosan mindegyik
helytálló legyen, és ne legyen közöttük egyetlen téves sem. Az ember
képességeit felülmúlja, hogy mindet helyesen tippelje meg, és ne legyen
benne egyetlen hibás sem, amely egy logikát értő ember számára
önmagában is elegendő, hogy bizonyítsa, hogy a Korán isteni eredetű.
A Korán szerzője a Teremtő
Az egyetlen logikus válasz,
amit arra a kérdésre adhatunk, hogy ki lett volna képes mindezt a
tudományos tényt megemlíteni felfedezésük előtt 1400 évvel, pontosan az
a válasz, amit kezdetben adott az ateista, vagy bárki más arra a
kérdésre, hogy ki az első aki képes lehet eme ismeretlen tárgy
működésének részleteiről beszámolni. Ez a „LÉTREHOZÓ”, a gyártó, az
egész világegyetemnek és tartalmának a készítője. Angol nyelven Őt úgy
nevezik, hogy God (magyarul Isten), vagy még helyesebben arab nyelven: „Allah”.
A Korán a jelek könyve és nem a tudományé
Hagy emlékeztessem az olvasót, hogy a Korán nem TUDOMÁNYOS könyv, hanem a JELEK könyve, vagyis az áják könyve. A Korán több mint 6000 áját,
azaz jelet tartalmaz, amelyek közül több mint ezer a tudománnyal
foglalkozik. Nem próbálom a tudományt mérceként használva bizonygatni,
hogy a Korán Isten szava, mivel minden mércét hitelesebbnek tekintenek
annál, mint amit vele mérnek, vagy ellenőriznek. Nekünk, muszlimoknak a
Korán a Furqán (a Különbségtevő), vagyis a szabvány, amivel
megkülönböztethetjük egymástól a jót és a rosszat, és az alapvető
mérce, amely sokkal megbízhatóbb a tudománynál.
Bár egy tanult ember
számára, aki ateista, a tudományos ismeret az alapvető próbatétel,
amelyben hisz. Tudjuk, hogy a tudomány sokszor hátraarcot vesz, ezért
csupán olyan tudományos tényeket említettem a példámban, amelyek
elegendő bizonyítékkal vannak alátámasztva, nem pedig feltételezéseken
alapuló tudományos elméleteket. Az ateista alapvető mércéjét használva
azt próbálom bebizonyítani, hogy a Korán Isten szava, és hogy
tartalmazza a tudományos ismeretanyagot, ami az ő mércéje, és amelyet
manapság fedeztek fel, míg a Korán 1400 évvel ezelőtt lett
kinyilatkoztatva. A beszélgetés végén mindketten arra a következtetésre
juthatunk, hogy Isten, bár fölötte áll a tudománynak, nem
összeegyeztethetetlen vele.
A tudomány az istenképeket számolta föl, nem pedig Istent
Francis Bacon, a híres
filozófus, találóan megjegyezte, hogy a kis tudományos ismeret
ateistává teszi az embert, ám a tudomány elmélyült tanulmányozása
Istenhívővé teszi. A tudósok napjainkban felszámoltak istenképeket, de
nem számolták fel Istent. Ha ezt lefordítjuk arabra, így hangzik: Le iláha ill Allah, nincs isten (isten kis i-vel, ami hamis istent jelent), kivéve Istent (nagy I-vel).
Fusszilat szúra (a „Részletes magyarázatot nyert” c. Koránfejezet):
„Meg fogjuk mutatni
nekik jeleinket a látómezőkön, és saját magukban, mígnem nyilvánvalóvá
válik számukra, hogy (a Korán) az igazság. Vajon nem elég, hogy az Urad
Ő mindenek fölött Tanú?” [Korán, 41:53].
További referencia: http://www.irf.net/irf/comparativereligion/index.htm
http://iszlam.net/
|